Nie ma nic, co przeszkadza podróżnemu bardziej niż lot, który został odwołany krótko przed spodziewanym odlotem, bez większego wytłumaczenia i z niepewnością, co stanie się z biletem lotniczym i pieniędzmi. Lot odwołany przez pandemię lub inne okoliczności niesie ze sobą wiele konsekwencji, takich jak rezerwacja noclegu, wydatki na inny transport i oczywiście zmiany twoich planów, które legły w gruzach.

W ten sposób w ostatnich miesiącach jesteśmy świadkami, jak wizyty u krewnych, loty turystyczne czy spotkania biznesowe są nagle odwoływane. Pomimo wszystkich negatywnych aspektów tych sytuacji, możemy powiedzieć, że jedynym pozytywnym aspektem, gdy linia lotnicza odwołuje lot jest otrzymanie w zamian odszkodowania.

Co zrobić, jeśli linia lotnicza anuluje lot z powodu koronawirusa? Skąd wiadomo, że przysługuje ci odszkodowanie? Czy można złożyć roszczenie? Co zrobić, jeśli linia lotnicza odmówi ci odszkodowania?

Pierwszą rzeczą, która musisz zrobić to sprawdzenie, czy linia lotnicza odwołała Twój lot z mniej niż 14 dniowym wyprzedzeniem. W takim przypadku będziesz mógł domagać się odszkodowania od linii lotniczych. W przypadku powiadomienia z wyprzedzeniem dłuższym niż 14 dni, pasażer nie będzie miał prawa ubiegać się o odszkodowanie, a jedynie o zwrot pieniędzy, przeniesienie na podobny lot lub voucher.

W przypadku, gdy pasażer został poinformowany o odwołaniu lotu przez wirusa (lub z jakiegokolwiek innego powodu) z mniej niż 14-dniowym wyprzedzeniem, oprócz wydatków, które musiał ponieść w związku z tym odwołaniem, może złożyć reklamację w zależności od trasy. Na przykład, rezerwacje hoteli, wycieczki, transport, wynajem samochodów.

Tanie przeloty pasażerskie

Aby ubiegać się o anulowany lot, upewnij się, że posiadasz: bilet lotniczy, oryginalną kartę pokładową, dowód anulowania lotu (poproś linię lotniczą) lub inne dokumenty, które posiadasz.

Jakie są prawa podróżnego z odwołanym lotem?

Jako podróżnik i kupujący powinieneś wiedzieć do czego masz prawo, a także czego możesz się domagać w przypadku anulowania podróży lotniczej. Tak więc twoje prawa są:

Zwrot ceny biletu lotniczego. To jest minimalna rekompensata, jaka ci się należy.

Przeniesienie do innego, podobnego lotu. W przypadku, gdy podróżny jest zadowolony z tego odszkodowania.

Voucher podróżny, który można zrealizować w innym terminie. W przypadku, gdy podróżny jest zadowolony z tego odszkodowania.

Rekompensata finansowa. W zależności od sytuacji, w której lot jest odwołany przez covid, możesz być uprawniony do otrzymania kwoty od 250 do 600 euro. Zależy to od tego, czy są to okoliczności nadzwyczajne, ponieważ w takim przypadku, jeśli linia lotnicza odwołuje lot z powodu covid, nie musi oferować odszkodowania dla swoich klientów.